Summa sidvisningar

lördag 23 juni 2012

"Sommarsoppa"


Eftersom Bohuskusten är ett välbesökt semesterställe hände det ofta på somrarna att det kom semesterfirare som bara skulle stanna till och hälsa på vår familj. Då skulle det ju bjudas på något och då blev det ofta "sommarsoppa". Soppan tog en liten stund att göra men den räckte till många. Vi syskon har fortsatt att göra den och alla gör den med sin egen touch. Jag gör den enklaste varianten och den godaste;-) (Får se om någon säger emot).Dessutom är den vegetarisk!


"Sommar i P1" har ju startat idag så då tyckte jag att det passade bra med den här soppan.

Till soppan behövs primörer som:

färskpotatis
morötter
blomkål
purjolök
sockerärter
vatten att koka i
en klick riktigt smör
en skvätt grädde
dill
salt
vit-och svartpeppar
efter behag.


3 kommentarer:

  1. Åh så gott det ser ut...Jag älskar soppor av olika slag...

    SvaraRadera
  2. Den är fiiin! Jag blev glad att du påminner om den... Den är en av mina favoriter men inte lagat eller ätit på alltför länge...

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att "familjesoppan"l ever vidare i olika varianter.

    SvaraRadera