Summa sidvisningar

fredag 22 juni 2012

Midsommarnatten plockar jag...........








.......varken klöver eller timotej men jag har några andra blommor i min trädgård som blommar nu, som jag inte heller plockar, för jag tycker de är vackrast där de står:-)



Midsommarblomster
 ska jag få veta,
om du håller av mej eller ej
när du aldrig säger
att du älskar mej?
Bara det blir sommar
får jag svar
kära lilla du.
Ty då ska jag spörja
blommorna de sju.

Midsommarnatten plockar jag
klöver och timotej,
karibacka och ängsull
och blyga förgätmigej,
blåklockor och violer
och sen drömmer jag om dej
och då vet jag
att du älskar blott mej.

Text:Einar MolinMusik: 
Lille Bror Söderlundh


Iris

Stjärnflocka


.....också stjärnflocka fast mer rosafärgad.




Akleja



En riktigt skön midsommarhelg önskar jag er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar