Summa sidvisningar

onsdag 13 juni 2012

Grovjobbat

För att underlätta gräsklippningen har jag under
 två kvällar grävt och fixat runt lilla brunnshuset.
Där låg singel runtom men som ni säkert vet så växer
det sig inåt  efterhand så till slut var det bara gräs och
det var inte snyggt och inte lättskött.
Jag började gräva runt och letade efter gamla tegelstenar
 som inte var alltför skadade av många vintrar under
pergolan. Singel och markduk hade jag kvar från
 tidigare trädgårdsarbete så det var bara till att sätta igång.
 Armarna värker nu och jag är trött men rätt nöjd med resultatet;-)

Exakt klockan 22.00 var jag klar och i morgon ska jag
 ta fram gräsklipparen och prova om det är så lättskött
som jag tror!

Ett litet fynd gjorde jag också när jag grävde,
 en järngrej, troligtvis till en gammal dörr.

1 kommentar:

  1. Helt perfekt resultat! Kul att se att det blev så fint av alla dina ansträngningar. Kram

    SvaraRadera