Summa sidvisningar

lördag 21 april 2012

Holmåkra entreprenad + UT-milen


Samuel Persson och Johan Björklund, Holmåkra entreprenad, hjälper mig att få ordning på min trädgård. Under tiden som jag vandrade omkring på Ulricehamns gator, slet de i sitt anletes svett hos mig. Jag vet inte vem som var tröttast, de eller jag, jag tror det var jag. Ont i fötterna men roligt att ha genomfört UT-milen i alla fall:-)


Min kollega i röd jacka,Maggan Karlsson, knep 
andra platsen bland stavgångarna och jag
 kom in bland de sista.

Här kommer några bilder där man
 kan se förloppet i min trädgård.



Grässvålen skalas av.

Även under pergolan fixas det, här lägger
Emil kanttegel och det blir kanonfint.

Arbetet fortskrider och nu har plattjärn
 lagts som kantskydd så att gräsmattan
 ALDRIG mer ska växa in i singlet.



En liten porlande fontän ska välkomna mina gäster
 ( och mig själv, naturligtvis) vid entre´n.
 En Feng Shuistisk ide´som jag gillar.

4 kommentarer:

  1. Hej! Vad spännande! Ser ut och bli jättebra! Ska bli spännande och få se nästa gång vi kommer farande. Hoppas att benen mår okej efter promenaden! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Benen mår inte bra men jag hoppas att det inte blir alltför långvarigt, har ont i vänster knä mest:-( Ni får komma farande snart!

      Radera
  2. Dä där ser bra ut... ska du ha grus på gången...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du kollar mitt nästa inlägg så ser du ungefär hur det blev!

      Radera