Summa sidvisningar

lördag 28 april 2012

Beting


Samuel tar bort de gamla plattorna eftersom de
 av någon anledning har blivit uppluckrade.

Nya plattor snart på plats och förmålade.

Johan fixar så att vattnet leds bort från huset.


Invigning av den nya uteplatsen.

Plattorna är på och jag har målat en andra gång.

Idag har mina gamla trotjänare fått bekänna färg och
jag me´.Jag började kratta vid 9-tiden och slutade inte
förrän klockan var 18, med korta pauser emellan.
 Armarna känns trötta och jag har fått "skoskav" på
händerna, men nu är mitt beting
klart för den här gången.

En liten sädesärla har varit min
följeslagare hela dagen.



Här ser man bättre skillnaden
 mellan den blå färgen på husfoten.......


.......... jämfört med den grå.

Någon kanske börjar tröttna på mina hus-
 och trädgårdsbilder------men håll ut snart
kommer det bilder på annat:-)

1 kommentar: