Summa sidvisningar

tisdag 13 december 2011

Mor Gundys julbröd eller Irmas bakskola:-)

Många älskar ju vörtbröd till jul, men jag har ett annat favoritbröd nämligen min mor Gundys goda julbröd. Receptet fick jag för flera år sen och jag skickar med det ifall någon vill prova. Jag bakar det bara till jul så jag hinner aldrig tröttna. Det passar också till att doppa.

Jag önskar att jag kunde skicka med ett doftprov för
 det doftar ljuvligt. När jag kommer ner ska jag provsmaka.
Anis och fänkål är en given krydda.Det går att köpa
en färdig påse med brödkryddor men jag tycker det
 smakar mer om man köper hel anis och fänkål och
 mortlar. För att fröna inte ska flyga omkring så
 lägger jag dem i en plastpåse.
Det är här min lilla bakskola kommer in;-)
Här är då receptet. Varsågoda!


Ps. Nu har jag lagt till att man kan klicka på knappen "kul" eller "intressant" längst ner på blogginlägget! Helt nytt så jag har inte provat, det får väl någon annan göra;-)

1 kommentar: