Summa sidvisningar

fredag 3 februari 2012

Va, har du GJORT ett pussel??????

Den frågan har jag fått några gånger den senaste tiden.
 " Vad håller du på med nuförtiden?"
" Jag gör ett pussel av en egen bild till mitt barnbarn!"
"Hur gör du då?"

Först skaffade jag ett gammalt pussel på en loppis
för att ha som underlag sen hämtade jag en
bild från datorn och skrev ut på canvaspapper.
(Det går säkert bra med vanligt papper, men jag
hade köpt canvaspapper och det blev så himla fint)

Jag ritade av pusslets olika bitar på bakplåtspapper.

Tänk att jag hittade gammalt hederligt kalkeringspapper.
Ritade sen av pusselbitsformerna på fotot
 och klippte ut pusselbitarna bit för bit, 20 st!


Sist limmade jag på bitarna på det gamla
pusslet och slipade lite med sandpapper.
Summering: Det finns säkert lättare sätt att göra ett
 eget pussel  men ingen annan har i alla fall ett likadant:-)

2 kommentarer:

  1. Kreativa, impulsiva,superlativa,effektiva Gällstadiva !! :) Kinapina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa du Kinapina, det var mycket om mig, men diva.......? Vad gör man inte för att rimmen ska rimma;-) Roligt förresten med en ny följare, Välkomna både Bengt och Kina!

      Radera