Summa sidvisningar

söndag 12 februari 2012

Dammarundan och prästvägen och allt däremellan.

(Jag förmodar att de flesta vet att om man vill se
 bilderna i större format så klickar man på den.)

Idag var det "ôfsadrôpp", ett ord som jag aldrig hade
 hört innan jag flyttade hit.
(För er som inte vet så betyder det takdropp.)

På väg mot reningsverket

Promenadrundan kallas i dagligt tal "Dammarundan"
och då är nog det här dammen.


Jag räknade inte men det fanns säkert 6-8
stycken fula badkar  vid vägen.
Hästarna gick ute i hagen.





Grindar av olika slag passerade jag

Kvarnen

Infriade idag ett nyårslöfte om att jag skulle ha
 pic-nic oftare, det fick bli på en stubbe.



















Prästvägen eller kôrkvägen går mellan
 Gällstad och Södra Säm

......så det var väl hit prästen skulle......

en underbar långpromenad i solens sken.

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder som vanligt. Håller med Bodil. Jag kunde också följa dig på promenaden genom bilderna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kan ju gå rundan när du kommer hit så får du se den IRL;-)

      Radera