Summa sidvisningar

söndag 26 februari 2012

HOVENÄSET- där barn jag lekt / where I grew up.

Låt mig få guida dig runt i
 Hovenäset där jag växte upp. 









Ljugarbänken gapar tom, men när värmen kommer
 sitter säkert  några 
här och löser världsproblemen.







Det var inte många som badade.

Selma var lycklig som fick springa runt i berget.


Grillmästaren har fått perfekt glöd för
dagens pic-nic-grillning.

Syster I nr 3 tappade alla sina korvar i glöden,
men lite skit rensar magen, som det ju heter;-)

Syster I nr 2 har hittat rätt grill-stil.

" Mullebarnen" och kusinerna, Elsa och Love, fikar.

Pyttesmå blommor som växte ur berget,
någon suckulent kanske?

Elsa gillade grillat bröd;-)


Snart brister knoppen ut, en rönn kanske?

I detta Sionkapell levde jag med mina föräldrar
 och 3 systrar  mina första år. Nu ser det ut att förfalla.


Mitt föräldrahem som såldes till "badgäster".
De har renoverat huset på ett mycket charmigt och
omsorgsfullt sätt så jag skulle vilja säga att det är det
finaste huset i Hovenäset, alla kategorier.
Vi har  blivit inbjudna att se hur
 det ser ut inuti flera gånger.




På hemvägen mötte jag Anders och Linnéa vid deras
 bygge i Hemsjö,(hem till byn) utanför Alingsås.

.....och där intogs en fika, (pic-nic) i det lite
kyligare vädret, men väldigt mysigt.

6 kommentarer:

  1. Det var en toppenhelg. Gott att kunna ha 9 bäddar även att det är vintertider.På sommaren finns det ju alltid fler.Längtar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I sommar, ja, då blir det drag under galoscherna med allsång i Näseparken och då behövs många bäddar;-)

      Radera
  2. Svar
    1. Tack för det,Sune. Nostalgin tog överhand så det blev ett helt album :-)

      Radera
  3. Strax nedanför Sionkapellet på höger sida bodde jag med mina föräldrar och bröder.Min far hette Odd Berg och var norrman och min mor som heter Wilma Berg (95 år nu) är född i "Näset" av Hulda och Axel Karlsson. De hade hus borta vid parken på vänster sida när man kom från torget. Jag själv heter Wendela Dehlin nu (65 år) och bor i Norberg Västmanland. Kul och se bilder frå Näset, badplatsen där jag badat så mycket..Tack Irma..Min mail adress är wendela18@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man vad en blogg kan leda till:-) Jag skriver några rader till dig,Wendy, på din mail! Kul att du hörde av dig!

      Radera