Summa sidvisningar

torsdag 9 juni 2011

Uppdatering från min trädgård

Ett flyktigt morgonmöte. När jag öppnade mitt fönster
 tidigt i morse satt en domherre på gräsmattan
och verkade vilsekommen .När jag skulle ta en
närmare bild på den så var den borta.
Syns den pyrrhula pyrrhulan?

Iris

Akleja

Hjärta av något slag, antingen löjtnantens eller fänrikens eller
 någon annans hjärta, det finns flera olika så jag är inte säker.

Svart akleja
Akleja, det finns hur många färger som helst uppenbarligen.

Bergklinten får besök

.....och medan jag gick omkring och fotade blev
 det afton och kaprifolens doft gjorde mig rusig.
(Eftersom kaprifolen är Bohusläns landsblomma
klappar hjärtat lite extra.)

Citrontimjan har bildat en matta som också luktar underbart gott.
 Jag går ofta ut och hämtar in ett knippe att krydda  med.

Citrontimjan, nära inpå.



1 kommentar: