Summa sidvisningar

fredag 17 juni 2011

Efter regn.......

Nästan varje kväll går jag en runda i min trädgård för den dagliga inspektionen. Idag gjorde jag rundan lite tidigare och tog med kameran. Resultatet ses här nedan.


IRIS i högform


...humlen har nästlat sig in i irisarna



STJÄRNFLOCKA-årets perenn 2005.
Den ljusa sorten fick jag av min faster i 50-årspresent 
grävd direkt från hennes egen trädgård. 
Ett bestående minne som jag har glädje av flera år senare,
 som dessutom har blivit en av mina favoriter.




PION- 
som jag flyttade med från min mammas
 trädgård och som nu får plats i min.





Gul som solen själv-
En gammal trädgårdsblomma som har funnits i 
denna trädgården i många år. 
Kommer tillbaka år efter år utan att klaga.


BERGKLINT-en perenn blåklint som har 
ett så vackert rutmönster när man tittar noga...


5 körsbär-
trädet får ohyra varje år men trots detta så kommer det enstaka körsbär. 





Talgoxen som har hittat en tillflykt för sig och 
sina ungar under tegelpannorna på mitt hus.
 Här med munnen full av mat som ska levereras. 
När jag var i närheten så hördes varningstjatter. 
Igår när jag kom hem fick jag veta att två av
 ungarna hade legat döda nere på marken, 
men det låter som om det ändå finns någon unge kvar. 
Jag hoppas på det bästa.





.....så var det Byarumsbänken-
 nu är den nymålad och har fått nya brädor......som ny :-)

.....och det gamla symasinsunderredet, nu har det blivit 
ett cafébord där jag hoppas kunna njuta av en fika 
många gånger i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar