Summa sidvisningar

söndag 19 april 2015

Bäck- och grodletning med Oscar och Viola


Idag fick jag besök av son och barnbarn, Oscar och Viola. Vi ville hitta en bäck, så då tog jag hjälp av Facebook, eftersom jag inte känner till alla ställen. Fick jag något svar då?? Jajamensan. Tipsen haglade in och vi gav oss iväg. Först hittade vi bäcken, där vi kollade hur bladen rörde sig neråt bäckfåran och hur pinnar letade sig fram. Fåglarna kvittrade, hackspetten knarrade och citronfjärilarna kretsade omkring. Vi tog fram fika och njöt i solens sken.


Viola testar om bladen kan åka iväg med vattnet.

Bäcken behövde dämmas upp.

Här bullas upp fika.

Cool bil, tyckte Viola

Här blir väl grodor om några veckor, förmodar jag.

Kanske den trasiga holken kan
användas av någon fågel i alla fall?!

Så här hälsar man i " Kongo".
Stället kallas så, varför vet jag inte.


Ständigt dessa selfies

Ströms tall, på nära håll.

Avbrottet

2 kommentarer:

  1. En liten bäck är en bra källa till nya upplevelser... Fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, Sune. Du verkar ju ha en alldeles egen bäck som du kan " leka" vid ;-)

      Radera