Summa sidvisningar

söndag 25 januari 2015

Nordiska akvarellmuseét, Skärhamn, Tjörn del 2

Omgivningen

Lika underbart som Bohuslän är på sommaren, lika kärvt och kargt och ogästvänligt kan det tyckas  en  blåsig, kylig, slaskig januaridag med en temperatur nära noll. Grejen är bara den att jag älskar Bohuslän hur det än är. Denna dag värmde vi oss med ett besök på det varma och trevliga museét. Min syster Ingegerd och jag tog också en fika på caféet "Vatten" med en fantastisk utsikt. De gråa, tunga skyarna verkade inte ge med sig, men helt plötsligt bröt solen igenom och vi var på väg till kosert på Klädesholmen.









Snygga ben ;-) Har aldrig sett förgyllda stolpar förut.

När jag tittar ner på bryggan så
 ser jag att det är inristat bokstäver.

Restaurang och café VATTEN med underbar utsikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar