Summa sidvisningar

måndag 21 april 2014

Forts. Påskutställning på Hovenäset Del 3


Del 3 av 4

Sen kommer syster I nr 4, som är jag själv, Irma, och 
 Elsa, som är Iris´barnbarn.



Jag bidrog till utställningen med foton
som jag monterat på olika sätt.....


....och vykort med bilder från Hovenäset,
som blev väldigt populärt.
                   


Detta är Elsa, 5,5 år, som blev inspirerad av sin farmor,
och ville vara med. Hon målade muggar och tillverkade
pärlplattor som hon sedan sålde.
Pengarna som kom in skulle fattiga barn få.

Eftersom det var påsk så slängde jag med mig min
tupp med vagn och de andra systrarna hade tänkt
likadant, utan att vi visste om varandra.
Vår mamma gjorde saker i halm, så på detta
 sätt fick hon vara med på ett hörn hon med.
Många av besökarna berättade att de själva
 
ägde halmsaker som de troligtvis köpt av oss
 syskon, eftersom det var vi som fick
springa runt och sälja dessa halmsaker,
 när vi var små, framförallt före jul.

Jag körde också säkert kort och det är hallon-
och citronmarmeladen som receptet står
 i Rosendahls trädgårdscafébok.

1 kommentar:

  1. Fantastiska systrarna I! Synd att vi missade utställningen, men å andra sidan får vi ju uppleva er live då och då... Kram!

    SvaraRadera