Summa sidvisningar

söndag 3 april 2011

Trädgårdsdagbok:

Hur kul är det när trädgården ser ut så här? Naturligtvis urtråkigt men snart kommer sorkmannen och överlistar djuren som härjar i min trädgård :-)




Äntligen hittade jag min ENDA vintergäck i min trädgård. Jag trodde inte att den hade överlevt.



Rabarberna som ska bli till paj börjar tränga upp ur jorden.


Mina vinbärsbuskar innan sekatören har snaggat dem. Får se om det blir ett enda rött vinbär framåt sensommaren 

Här hoppas jag kunna stoppa kärsen men det ska ligga täckbark istället för betongplattor, de är tillfälliga.



Sekatören är mitt bästa redskap tror jag, i alla fall just nu. Jag smorde upp den med symaskinsolja och slipade lite så nu är den som ny:-)

1 kommentar:

  1. Så du är oxå en bloggare! Trevligt!!!
    Var snäll mot de små mullvadarna som bor under din gräsmatta!

    SvaraRadera