Summa sidvisningar

lördag 9 april 2011

Trädgårdsdagbok 9 april 2011



 
Idag gick jag ut i trädgården vid 9.30 tiden. Jag började med att starta upp min vattenpump  och jag blev väldigt glad när den fungerade
 och sedan tvättade jag mina vinterdäck och lät dem torka i solen.( Det var första gången i mitt liv som jag tvättade däck) Hittade en plats för dem och där får de ligga tills nästa vinter behagar komma :-(

 

Så började räfsandet. Jag har stor trädgård så jag har inte kommit särkilt långt men det är härligt att sätta räfsan i gamla fula löv och nerfallna grenar. När jag är i trädgården så har jag inget tidsbegrepp. OJ, är klockan redan 20.30???????? Jaha det börjar mörkna så då är det väl bäst att gå in.




 Nästa moment var att montera ner min ena kompost för flytt till en annan del av trädgården. Jag tvättade alla delar och det såg ut som ett jättestort plockepinn i trädgården en stund. Fick den till slut på plats och jag startade upp den med pinnar och gammalt torrt gräs så nu får den andra stå till sig.

När jag krattade ut alla mina sorkhögar träffade jag på dessa högar med bajs! Men vem har varit i min trädgård lagt detta? Jag ser skillnad på hare, rådjur och älgbajs men vems är detta???


Jag blev serverad kaffe i trädgården på min sten! Mys:-)

Sälgen är otroligt vacker med alla kissar


En liten krokus gladde mig mitt i den gråa slänten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar