Summa sidvisningar

söndag 2 mars 2014

Fårfest i Värmländska KIL.

Eu-FÅR-ia.

Igår var jag tillsammans med syster I nr 2 och syster I nr 3, (Ingegerd och Iris) på en mässa som kallades Fårfesten i Kil. Arrangör för bussresan var Halmens hus i Bengtsfors.
Välkomstfåren som mötte oss utanför entréen hade olika namn bl.a. EU-FÅR-ia. Därinne fanns allt möjligt som hade med ull och får att göra. Fårskinn, kläder, garner, mössor, vantar, ja listan kan göras hur lång som helst. Här nedan har jag delat med mig lite av det vi såg.
 (Om du klickar på bilderna så blir de större)



Välkomstfår

Fantastiskt fina skinnkläder 

Ulltussar som prydde både utsidan och insidan.
När vi närmade oss Kil fanns det både i rondeller
och korsningar uppsatt ulltussar som visade att vi var på rätt väg.


Vackra vävda kuddar med ullig kant.

Varför inte en liten ulltupp
 att hänga i påskriset??



En sån här käpphäst borde jag ha köpt
 till mina numera 3 barnbarn.








Vem skulle inte vilja ha denna underbara
 matta av skinnspill? Återvinning.

Svarta fåret hamnade hos min ena syster.



Rejäla stickor




Alla ville ha ulltussar som prydnad.

Tre fårskallar, jag menar systrar,  utsläppta på
grönbete, nej jag menar fikapaus :-)

Fina bordsdekorationer, och vad lunchen bestod av kan du nog gissa, eller hur??

När vi skulle lämna Kil så kom det riktigt stora, blöta snöflingor.

1 kommentar:

  1. Oj vilken mysig utflykt du har haft. Så fina saker dom hade och så härliga färger. Gillar din nya startbild på Facebook. Smygg :-)

    SvaraRadera