Summa sidvisningar

tisdag 29 oktober 2013

Världens godaste saft

I helgen var jag hos min syster som bor i Hovenäset i Bohuslän. På lördagen vandrade jag ut med en påse på slånbärsjakt.( Hade ett minne av att slånbärssaft smakar väldigt gott och nu ville jag gärna kolla om det bara var en minnesbild från ungdomen eller om det faktiskt var så). Jag slogs mot taggiga buskar men fick ihop 4 liter bär. Nu är saften färdig och jag vill påstå, enligt mig, att detta fortfarande är den godaste saften som finns!







4 kommentarer:

  1. Fint med slånbärssaft! Jag var på öland för några veckor och plockade lite grann.
    Jag har en vän som ibland gör likör av slån... kanske ett tips till nästa år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade de funderingarna men eftersom jag inte hade så mycket slånbär satsade jag på saft! Nästa år kanske......

      Radera
  2. Irma, du är fenomenal. Ska bli gott att få smaka på saften : )

    SvaraRadera
  3. Mycket god saft! Jag fick äran att smaka på saften nu på min lunch. Men det som slår mej är ändå att saften blir oändligt mycket godare när man till och med har en relation med den. Man smakar helt enkelt på ett annat sätt än om man skulle köpa den på någon affär någonstans. Tack Irma! Underbart god - precis som jag upplever dej efter den korta tid vi känt varandra :-)

    SvaraRadera