Summa sidvisningar

onsdag 4 september 2013

Utpost HÅLLÖ


Jag har länge haft lust att åka ut till Hållö men det har inte blivit av förrän nu i helgen. Sista dagen i augusti. Åkte iväg från Smögen med bara en kamera i sällskap för att njuta och fota. Äntrade Hållöfärjan och när vi kommit ungefär halvvägs kom regnet. Skulle jag följa med båten tillbaka eller bli blöt eftersom jag inte tagit med mig något regnskydd?? Jag valde det senare och blev rejält blöt men det dröjde inte länge förrän solen kom och torkade upp hällorna. Jag spankulerade runt någon timme, fikade, träffade eldsjälar för fyrens bevarande som råkade vara där just då och de släppte in mig så jag fick gå högst upp i tornet. 











Vandrarhemmet där man kan övernatta om man vill.







Fyrmästarna
Fyrmästarns uniform



Högt över havet......♬♬♬♬

Lejonhuvud i koppar som spolade
 regnvattnet genom ett rör som satt i munnen


SOTEN kom och hade bröllopsgäster
ombord, tyvärr såg jag aldrig brudparet.

Här syns SMÖGEN med sina två tydliga sjömärken,
vattentornet, vinglaset kallat, och kyrkan.

1 kommentar:

  1. Irma! Det är lite lustigt, men så sent som förra sommaren besökte jag Hållö för första gången i mitt liv. Mina svärföräldrar älskar Hållö och brukar åka dit varje sommar. Vi hade till och med turen att hamna på Hållö när det var "fyrens dag" då dom hade guidade turer och fika att bjuda på :-)

    /Joachim

    SvaraRadera