Summa sidvisningar

söndag 23 september 2012

I sista minuten


Alla som deltog i UT-milen i våras fick ett kuvert med en del rabattkuponger och erbjudanden, från bland annat olika affärer. Ett av erbjudandena var att man kunde gå till kallbadhuset och duscha och basta och bada i sjön efter milen, eller så kunde man gå valfri dag dock, senast slutet på september. Eftersom jag många gånger har tänkt gå dit, men det har inte blivit av, så tänkte jag att nu ska jag i alla fall ta mig dit. Sagt och gjort. När jag kom in i omklädningsrummet fanns en dam som hade badat och var på väg att gå, så vi växlade några ord, så var jag ensam kvar. Duschade och bastade och njöt av en underbar utsikt över Åsunden. Erbjudandet tog jag i sista minuten, det var dock inte sista gången jag var där. 
På återseende ;-)




 Kallbadhuset är ett av de vackraste byggna-
derna i Ulricehamn och har också fått pris. 

När kallbadhuset byggdes kunde privatpersoner
 och företag sponsra en bräda eller en stolpe och
 fick då sitt namn placerat på bryggan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar