Summa sidvisningar

söndag 4 september 2011

Synvilla eller båttrick (boattrike) det är frågan? +Sensommarhälsning!

Även i lilla Gällstad kan man få se de mest
 underliga saker ibland. Utanför banken stod
 detta ekipage, en boattrike. Han hade åkt från
 Stockholm och varit nere i Danmark med
flera platser och var nu på väg tillbaka till
 huvudstaden.
Det såg så kul ut att jag var tvungen att fota:-)

När han skulle backa ut från parkeringen så var
båten så låg att den slog i undertill. Hur har han kunnat
 åka med den så långt måste jag fundera på?

Båtar brukar ju ha flicknamn,
så den här fick heta Iris!
(Precis som min syster)



Sensommarhälsning från min trädgård!
Jag har så mycket citrontimjan i min trädgård,
 det har spridit sig som ogräs,  så jag skulle kunna
 ha allmän självplockning! Jag gjorde små buketter

 som jag hängde i köket som jag senare under
 året kan använda i matlagningen.


En sista skälvande sommarkänsla med luktärts-
buketten( har någon uppfattat vilken som har varit
min favoritblomma i år), och trädgårdsmöbeln
 med kuddarna på och rutiga duken.
 Sommaren gick fort som vanligt men jag gillar
 också hösten med klar och "krispig" luft!
'
En härlig höst önskar jag alla som läser min blogg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar