Summa sidvisningar

lördag 2 juli 2011

Ett pysseltips och fler trädgårdsbilder


Här är ett pysseltips:
Köp en enkel rullgardin och leta upp
 ett mönster som du gillar.
 För över mönstret på rullgardinen
och måla med textilfärg.
 Eftersom jag gillar kinesiska tecken så
fick det bli ett sånt mönster på min gardin.

Detaljbild från min rullgardin.
(När jag slog upp mina ögon i morse
 fick jag se denna vackra fjäril som hade
förirrat sig in genom fönstret)

......och här är mönstret på den andra
gardinen. Något japanskt.....

                     
Gula blommor som stått i trädgården i många år.
 
 Praktlysing är det visst:-) 
Tack till Margoth som är bra på blommor.

Nu blommar HONUNGSROSEN som bäst.
 Det doftar ljuvligt när jag kommer i närheten.






Plommonträdet har tydligen fått någon ohyra,
bladen är helt perforerade.
Klematisen som jag flyttade har tagit sig
och blommar nu nu med två blommor.


....och till sist så var det ju buketten som måste in.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar