Summa sidvisningar

fredag 19 augusti 2011

Väggklocka och rana

Under årens lopp har jag samlat på mig grejer
och även ärvt en del.Till slut svämmar
det över och man måste begränsa sig.
 Jag har under de senaste  åren försökt att
 göra mig av med saker som jag inte vill ha
eller som jag inte behöver .........
men ibland händer det ändå att jag inte kan stå emot,
 som exempelvis när jag fick se VÄGGKLOCKAN på bilden.
 Häromdagen träffade jag en kompis och hon hade klockan i sin bil.
 Frågan till mig var: " Vet du någon som vill ha en klocka?"
 "Nej inte direkt!" svarade jag, men jag kan ju titta på den.
 Sagt och gjort. Helt plötsligt ser jag mig själv bära in
klockan i mitt hus och letar efter en plats att hänga upp den på.
Jag tycker att klockan är fin och att det är hemtrevligt
med en klocka som tickar och går.
Slagverket skall bara fixas.
RANAN  som hänger på väggen har min syster vävt till mig
av garn som jag en gång för länge sedan växtfärgade.

2 kommentarer:

  1. Amerikaur tror jag att det kallas... värsta oväsendet när den slår... jag har ett stående på vinden...

    SvaraRadera
  2. ......eftersom slagverket inte funkade så har jag inte hört hur den slår.( Fick klagomål på att den tickade för högt och "störande"). Jag hade tänkt fixa slagverket men då kanske jag ska strunta i det;-)
    Jag tycker ändå att du ska ta fram din klocka. Det livar upp lite.....

    SvaraRadera